esmaspäev, 23. aprill 2018

Kõigi lemmik kohupiima-virsikukook


23. aprill on mu lemmikpäev aastas ehk mu sünnipäev ja pakun Teile kõigile seekord selle puhul kooki! :) Kahjuks küll virtuaalset, kuid kuna selle valmistamine on hästi lihtne, siis loodetavasti on retseptist ja ideest kasu ning see valmib kodudes reaalselt - kui mitte tänasel ilusal päeval, siis mõnel teisel :)

Mahlane virsikutega kohupiimakook on tõeline vanakooli klassika, mida võib küpsetada ka gluteenivabalt (retseptis kirjas). Mahe viriskukook meeldib tavaliselt lastelegi ja sobib valmistamiseks aastaringselt, kuid munapühade ehk lihavõtete ajal on see eriti tore lauale sättida. Lisaks sellele, et mahlane kohupiimatort reeglina kõigile meeldib, on küpsetist ka kerge valmistada.

Virsiku-kohupiimakoogi retsept, mille algset retsepti ma muutnud olen, on olnud meie peres kasutusel juba üle 10 aasta. Mu õed küpsetavad seda päris sageli ja algselt jõudiski retsept minuni just tänu mu “väiksele” õele Karinale, kes nüüdseks on muidugi juba ülikooligi lõpetanud ja arstiks saanud. Just tema sünnipäeval üle kuue (!) aasta tagasi (15. detsembril 2011) sai tehtud ka selle postituse kolmas ehk eelviimane foto, niiet retsept on draft’ina blogis olnud sellest ajast peale :D Ikka päris kaua! Aga mul on muidugi veel vanemaid mustandeid ja kokku on poolikuid postitusi nüüdseks juba sadu ... :)

Mul on aga tõsiselt hea meel, et see vana hea koogiklassik lõpuks ka postituseks sai. Lisaks ilmus see  u kuu aega tagasi ehk kevadpühade ajal Laupäevaleht LP-s. Loomulikult olen retsepti oma käe järgi kohandanud ja selle gluteenivabaks teinud. Kui mu õed kaunistavad kooki tavaliselt puuviljadega (sh füüsalid), siis ma ise teen sellele alati eraldi katte peale, milleks on vaja teist virsikukonservi lisaks. 


Põhi:
130 g toasooja võid
80 g suhkrut
1 sl vanillisuhkrut
1 toasoe muna
180 g nisujahu ja 1 tl küpsetuspulbrit või
130 g toortatrajahu, 40 g kaerajahu ja 1,5 tl küpsetuspulbrit
näpuotsatäis soola

Täidis:
1 suur purk virsikukompotti (netokaal 400-500 g)
2 suurt toasooja muna
80 g suhkrut
1 sl vanillisuhkrut
200 g (1 pakk) vanillimaitselist kohupiima
300 g hapukoort
2 sl kartuli- või maisitärklist
hapukoort peale määrimiseks

Vahusta või suhkrutega, lisa vahustades muna. Sega omavahel jahu(d) ja küpsetuspulber, lisa koos soolaga võisegule ja sega ühtlaseks. Suru tainas 24-26 cm läbimõõduga ettevalmistatud (võiga määritud ja jahuga ülepuistatud) koogivormi põhja. Küpseta ahjus 200 kraadi juures 10 minutit.

Lao nõrutatud virsikupoolikud koogipõhjale. Täidise jaoks vahusta munad suhkrutega, lisa kohupiim, hapukoor ja viimasena sega sisse tärklis. Vala segu virsikute peale ja küpseta veel 30 minutit. Ahjust võetud koogile laota peale õhuke hapukoorekiht, et selles niiskust hoida. Lase koogil vormis jahtuda ja hoia külmas.



Soovi korral tee koogile peale kate:
1 purk virsiku-, aprikoosi-, mandariini- vm meelepärast kompotti
2 dl vedelikku (võib oll nt kompotivedelik segatud veega)
1 dl tarretisesuhkrut

Nõruta virsikud, lõika viiludeks ja kata nendega kook. Aseta vedelik kastrulisse, lase keema tõusta ja vala vähehaaval sisse tarretisesuhkur, samal ajal ise pidevalt segades. Lase vedelikul u minut keeda, seejärel paar minutit jahtuda ja tõsta supilusikatäite kaupa või vala aeglaselt virsikutele alguses õhuke, seejärel paksem kiht. Aseta kook vähemalt tunniks külma enne serveerimist, et kate saaks taheneda.


2 kommentaari:

jaanika ütles ...

Palju õnne sünnipäevaks! Jõudu ja edu!

Silja Luide ütles ...

suur aitäh!!! :)